Veelgestelde vragen

Voor een snel antwoord op je vraag.  

Staat je vraag er niet bij? Bel ons, we helpen je graag verder: 0572 352 131.

Mijn Omgeving  |  Klantportaal

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ bij het inlogscherm. Vul je e-mailadres in en je ontvangt z.s.m. een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

  • Hoe wijzig ik mijn gegevens?

    Als je bent ingelogd ga je naar ‘Mijn Omgeving’, rechtsboven op de website. Klik dan op de banner ‘Mijn bedrijf’.  Daar vind je je actuele bedrijfsgegevens. 

  • Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

    Alle getoonde prijzen op de website en in de webshop zijn exclusief btw, exclusief emballage. 

  • Kan ik mijn medewerkers toegang geven tot een eigen account?

    Als je bent ingelogd ga je naar ‘Mijn Omgeving’, rechtsboven op de website. Klik dan op ‘Medewerkers’ en maak een nieuwe medewerker aan. Deze nieuwe medewerker kan met eigen inloggegevens offertes aanmaken en bestellingen doen. Let op! Vergeet niet een medeweker ‘uit dienst’ te verwijderen uit ‘Mijn Omgeving’. 

  • Wat is een opgeslagen offerte?

    Een opgeslagen offerte is ideaal als voorcalculatie voor je aanleg. De offerte kun je bewaren en later weer opnieuw bewerken. 

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Als je bent ingelogd maak je een offerte aan. Zodra deze offerte voor jou akkoord is klik je op bestellen. 

  • Waar vind ik mijn facturen?

    Als je bent ingelogd ga je naar ‘Mijn Omgeving’, rechtsboven op de website. Klik dan op ‘Facturen’. Hier kun je ze bekijken, downloaden en printen.

  • Waar kan ik mijn emballage overzicht vinden?

    Als je bent ingelogd ga je naar ‘Mijn Omgeving’, rechtsboven op de website. Klik dan op ‘Fusten’. Hier zie je je overzicht van je emballage tegoed. 

    Het is niet mogelijk om meer emballage te retourneren dan er bij jou geleverd is.

  • Ik heb geen toegang meer tot ‘Mijn Omgeving’. Hoe kan dat?

    Met je account en wachtwoord kun je onbeperkt gratis gebruik maken van alle gegevens en tools in ‘Mijn Omgeving’. Na een halfjaar controleren we de juistheid van het gebruik van je account. Als je in dat halfjaar geen gebruik hebt gemaakt van de bestelservice van Olaf Nijenkamp Tuinplanten, wordt je account geblokkeerd. Je dient dan opnieuw een wachtwoord aan te vragen.

    Ons systeem controleert je bestellingen automatisch. Heb je in een halfjaar een bestelling geplaatst van minimaal € 350,00 exclusief btw en emballage, dan blijft je account automatisch actief.

Klant worden  |  Account aanvragen

  • Waarom moet ik een account aanmaken?

    Olaf Nijenkamp Tuinplanten levert uitsluitend aan professionele groenbedrijven en groenaannemers. De inkoopprijzen zijn daarom alleen zichtbaar met een veilig en geregistreerd account. 

  • Welke voordelen heb ik met een account?

    Met een account op Olaf Nijenkamp profiteer je van snel en eenvoudig bestellen, inzicht in je bestelgeschiedenis en toegang tot je inkoopprijzen. Daarnaast kun je favorieten bewaren, offertes zelf maken en altijd je facturen terugvinden.

  • Hoe maak ik een account aan?

    Klik rechtsboven op onze website op ‘het poppetje’. Vul dan je bedrijfsgegevens in en het KvK nummer. Na bevestiging via de e-mail kun je inloggen en bestellen. Let op: Alle aanvragen worden handmatig gecontroleerd, zodat we zeker weten dat jij werkzaam bent in de professionele groensector. 

    Je hoeft je slechts éénmalig te registreren om te kunnen bestellen. Na het registreren kun je meteen verder met de bestelling. Of klik op onderstaande button om direct je account aan te maken.

     

    Maak een zakelijk account aan

     

Bestellen en betalen

  • Tot wanneer kan ik bestellen voor levering volgende week?

    Je bestelling moet vóór donderdag 12:00 uur binnen zijn om in de bezorging van volgende week mee te gaan.

  • Kan ik ook telefonisch bestellen?

    Ja, bel ons gewoon even. Een van onze verkopers zet je bestelling direct in het systeem.

  • Heb ik een vaste contactpersoon voor mijn bestellingen en vragen?

    Ja dat kan. We werken met vakmensen, ieder met een eigen specialistische kennis over bomen, vaste planten of Rhododendrons. Kijk op onze contactpagina voor ons team Inkoop en Verkoop. | Contact Inkoop & Verkoop | Olaf Nijenkamp

  • Hoe kan ik bestellen via het klantportaal?

    Log in, zoek je planten op naam, voeg ze toe aan je offerte en bevestig met één druk op de knop als je wilt bestellen. 

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen na het plaatsen?

    Ja, zolang we de bestelling nog niet hebben verwerkt. Neem hiervoor direct contact op met verkoop. |  Contact Inkoop & Verkoop | Olaf Nijenkamp

  • Kan ik ook kleine aantallen bestellen?

    Zeker, wij leveren op maat. Het maakt ons niet uit of we een order klaarmaken voor een terras of grootgroenproject. 

  • Krijg ik een orderbevestiging?

    Ja, je ontvangt altijd een bevestiging per e-mail zodra je bestelling is geplaatst.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Ja, neem zo snel mogelijk contact op. Houd er rekening mee dat dit na inkoop niet meer mogelijk is na donderdag 12:00 uur. Dan zijn de kwekers al aan het werk voor jouw order. 

  • Welke betaalopties zijn er ?

    Bij Olaf Nijenkamp Tuinplanten betaal je altijd achteraf, als de bestelling afgerond is en afgeleverd is. We vragen een machtiging voor automatische incasso bij je eerste bestelling. We incasseren automatisch in de week na de factuur (binnen 8 dagen). Betaling op rekening is in sommige gevallen mogelijk. Neem daarvoor contact op met onze verkopers. 

  • Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief btw?

    Alle getoonde prijzen op de website en in de webshop zijn exclusief btw, exclusief emballage. 

Bezorgen en afhalen

  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

    Bestel je deze week vóór donderdag 12:00 uur? Dan kunnen we de bomen en tuinplanten volgende week bezorgen op de locatie die jij aangeeft. Onze planner laat je weten op welke dag en hoe laat je de planten kunt verwachten. Op de dag van levering neemt onze chauffeur vlak voor aankomst telefonisch contact met je op om af te stemmen over het lossen op locatie.

  • Is mijn bezorging gratis?

    Ja, we bezorgen gratis bij een minimale bestelling van € 350,- aan bomen en planten (excl. btw en excl. emballage). Onze verkopers houden het totaalbedrag van je bestelling in de gaten, zodat je nooit onnodig transportkosten betaalt. Wel zo prettig.

    Uitzondering: 

    • We bezorgen op de eilanden op aanvraag. 

    • We bezorgen in grote steden in 7,5 ton zone op aanvraag.

  • Op welke plek lossen jullie de bomen en planten?

    Vlak voor aankomst neemt onze chauffeur telefonisch contact met je op. Hij stemt met je af waar gelost kan worden, hoe de locatie bereikbaar is en hoeveel pallets, kisten en losse bomen of planten er geleverd worden. Zo zorgen we ervoor dat de beplanting veilig én zo dicht mogelijk bij de plantlocatie wordt gelost. Onze chauffeur beschikt over een palletwagen om te lossen.

    • Uitzondering: Als de locatie niet bereikbaar of moeilijk bereikbaar is met onze vrachtwagens, zullen we ander transport moeten regelen. De extra kosten daarvoor zijn € 20,00 per palletplaats.

  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Natuurlijk! We maken alle bestellingen verzendklaar in Raalte. Of je nu laat bezorgen of zelf komt afhalen. Het kan allebei. We zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 7:30 tot 16:30 uur. In het voorjaar en najaar zijn we ook op zaterdag geopend van 7:30 tot 12:00 uur. Onze logistieke medewerkers helpen je graag met laden.

  • Nemen jullie de emballage retour?

    Ja. Emballage die is meegeleverd bij je bestelling halen we kosteloos op bij je eerstvolgende bestelling of aflevermoment. Wil je de emballage laten ophalen zonder dat er een nieuwe bestelling wordt geleverd? Dan rekenen we € 75,- transportkosten per palletplaats. We nemen nooit meer emballage mee dan het bij jou geleverde saldo. Het saldo vind je in je account Mijn Omgeving. 

  • Bezorgen jullie in alle provincies?

    Ja, onze chauffeurs rijden door heel Nederland. Alleen voor een paar locaties geldt een uitzondering:

    • De Waddeneilanden: levering op aanvraag
    • Moeilijk bereikbare locaties: als we er niet zelf kunnen lossen, schakelen we extern transport in. Hiervoor rekenen we € 20,- per palletplaats
    • Grote steden:  7,5 ton-zone levering mogelijk op aanvraag

    We denken graag met je mee over de beste oplossing voor jouw afleveradres.